יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך






אוכל

דף הבית » אוכל » כשרות עדכונים מנהגים ועוד... » התחזית לחורף הקרוב: קטניות


התחזית לחורף הקרוב: קטניות


06/01/2016
תזונאית סנפרוסט מסבירה מדוע חשוב לצרוך קטניות דווקא בחורף ואיך עושים זאת נכון


קטניות עשירות בסיבים תזונתיים ובמינרלים כמו סידן, ברזל ומגנזיום ותורמות לתחושת שובע ממושכת
החורף כבר כאן, ומלבד הגשמים והרוחות מביא עימו תיאבון מוגבר ותחושת רעב בלתי פוסקת. שעות האור המועטות, ירידת הטמפרטורות והירידה בפעילות הגופנית בחורף, מובילים לירידה ברמת הסרוטנין במוח (הורמון האחראי על תחושת השובע ומצב הרוח) ומניעים אותנו לתור אחר פחמימות. הפתרון: צריכת מזונות העשירים בפחמימות מורכבות, סיבים תזונתיים וחלבונים, הגורמים לתחושת שובע ממושכת. כל היתרונות הללו מצויים בקטניות. עוד הוכח לאחרונה במחקרים, כי הסיבים המצויים בקטניות תורמים באופן ישיר להזנתם של חיידקי המעי הטובים, ובכך תורמים לאיזון רמות השומנים בדם ולשמירה על מסת גוף נמוכה יותר.
לדברי טליה לביא דיאטנית קלינית, יועצת לסנפרוסט, מומלץ לשלב קטניות בתפריט לאורך כל השנה, אך בחורף נחיצותן אף גוברת. הקטניות עשירות בסיבים תזונתיים ובמינרלים כמו סידן, ברזל ומגנזיום, לכן מומלץ לשלבן בתפריט היומי של מבוגרים ושל ילדים, גם כארוחה בפני עצמה. הקטניות מהוות מקור טוב לחלבון מן הצומח, ומתאימות גם להשלמת התזונה עבור אלה הנמנעים מצריכת מזון מן החי. יתרון נוסף של הקטניות הוא בכך שהן מכילות פחמימות מורכבות, המתפרקות בגוף בקצב איטי ויוצרות תחושת שובע ממושכת.  
לביא מציעה טיפים לצריכה אופטימלית של קטניות בחורף, על-מנת להפיק מערכיהן התזונתיים את המרב:
● מומלץ לשלב את הקטניות עם דגנים או זרעים. שילוב זה משלים את כל מגוון החלבונים הנדרשים לגופנו במיוחד למי שאינו אוכל חלבונים מן החי. דוגמאות למאכלים: מג'דרה, חומוס עם טחינה, בורגול עם עדשים, מרק שעועית עם חיטה ועוד.
קטניות עשירות בברזל. בכדי לשפר את ספיגתו בגוף מומלץ לצרוך לצידן ירקות ופירות המכילים ויטמין C. (עגבנייה, פלפל אדום, מיץ הדרים ועוד).
יתרון נוסף להשריית הקטניות במים הוא הפחתת התופעות במערכת העיכול הנלוות לאכילתן. היא מסלקת חלק ניכר מאותן פחמימות המצויות בקטנייה, אשר מתפרקות במעי וגורמות לתחושת נפיחות, ומותירה בכל זאת כמות המספקת לגוף את התועלות הבריאותיות שלהן.      
 
אם הקטנית משמשת ארוחה מלאה, שכן היא מכילה פחמימות וחלבונים, מומלץ להוסיף מעט שמן זית או קנולה בתהליך הבישול, כדי לספק לגוף גם את מנת השומן היומית הנדרשת לו.
 
סנפרוסט מדווחת כי הצרכנים הישראלים קונים יותר מוצרי קטניות בשנים האחרונות, כאשר חומוס, שעועית לבנה ועדשים ירוקות הן הקטניות האהובות ביותר עליהם במקרר הקפואים, כך עולה מנתוני סטורנקסט.  
הקטניות של סנפרוסט עוברות תהליך השרייה ובישול טרם הקפאתן, השריית הקטניות לפני בישולן הינה חשובה משום שהיא מגבירה את זמינות המינרלים מהקטניות ומסייעת במניעת תופעות לא נעימות במערכת העיכול.
השימוש בקטניות של סנפרוסט  מייתר את הצורך בהשריה מוקדמת ומקצר את זמן הבישול  בהשוואה לשימוש בקטניות יבשות. כמו כן, בדומה לכל שאר מוצרי סנפרוסט, גם סדרת הקטניות אינה מכילה חומרים משמרים או צבעי מאכל.
 
למידע נוסף ולמתכונים באתר סנפרוסט: https://www.tnuva.co.il/products/sanfrost/

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines